Waarom laat ik zo veel scheten ?

Ik laat al de hele avond veel scheten terwijl ik vandaag bijna niet gegeten heb, Ook maak me buik veel lawaai.
En moet ik veel naar de wc daar heb ik diaree met scheten er bij.

Mijn vraag is of dit normaal is.

Alvast bedankt.

PS: Ik had een week geleden een buikgriep zou het hier misschien iets mee te maken kunnen hebben.

Toegevoegd na 6 minuten:
Zouden deze klachten ook met stress te maken kunnen hebben, Ik zit namelijk in een stress volle periode.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Je eten word waarschijnlijk niet goed verteerd, dit kan komen door te vet eten en ook onregelmatig eten kan hier een rol bij spelen. Rennie Deflatine kan hierbij helpen, maar als het lang aanhoud, even de huisarts raadplegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stress kan ook zeker een rol spelen, in dat geval zou ik je adviseren om op korte termijn even de huisarts te bellen en vragen of het raadzaam is om bij hem binnen te huppelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, gewoon de huisarts. Even een snelle uitleg over stress. Stress veroorzaakt een onregelmatige afgifte van hormonen. Hormonen regelen alles in je hele lichaam waaronder ook het ritme van je verteringsstelsel. Als de afgifte van hormonen dus niet meer goed verloopt, verloopt je verteringsstels dus ook niet meer goed en krijg je met dit soort problemen te kampen. Gewoon naar de huisarts. + voor Dockvisser!
Ik had deze verschijnselen ook een paar weken terug. Ik moest ook elke keer overgeven als ik iets gegeten had (ook al was het maar een koekje of een slokje) belangrijk is dat je wel probeert te blijven eten want ik ben daardoor in 2 weken ongeveer heel wat afgevallen. Dat het door de stress komt zou kunnen, maar lijkt me sterk, omdat stress meer mentaal zit dan lichamelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eten is niet zo belangrijk, veel drinken wel.
Ja joh, dat zijn de naweeen van de buikgriep.
Daar hou je wel een paar dagen last van.
Inderdaad kan dat ook van spanning zijn,
dat werkt gelijk op je darmen.
Daar ga je ook van die roepers van laten.
Als je nog steeds dunne ontlasting heb
kan je bij de drogist een pilletje halen wat
opstopt,evt dia kuur.
Succes met de poeperij.
12 jaar geleden
Als je te veel heb gegeten

Toegevoegd na 1 minuut:
En het kan zeker ook met stres te maken hebben.